What is Marketing Automation? マーケティングオートメーション、その基本

マーケティングオートメーションとは・・・基本のおさらい

マーケティングオートメーションとは、いったい何なのでしょうか?

私達は、マーケティングオートメーションを、例えば、メールマガジンやソーシャルネットワーク投稿などの、「自動的に繰り返し実行されるマーケティングキャンペーン」と定義しています。

有料広告を用いたマスメディアキャンペーンでは、しばしばマーケターがキャンペーンターゲットのことを十分に理解していないがゆえに、良い成果が上がらない、「コンバージョンレートが限りなくゼロに近づいてしまう」 という問題が発生します。

エロクアは、2つの重要なナレッジをもとに、マーケターがターゲットを絞り込むことを可能にします。

彼らが何者であるか、例えば、仕事は?年齢は?住まいは?等 のプロファイル情報と、彼らがどのようにインターネットを閲覧しているのか、広告やメールキャンペーン、バナーなどにどのように反応したのか を利用し、彼らが興味関心を持っているモノ・コトに関する広告だけを、提供することができます。

What is Marketing Automation-MA ?

What is Marketing Automation-MA ?
In a word we may define it as the automation of repetitive marketing actions such as sending emails, publishing on social network etc..
With mass media campaign the problem may be a lack of efficiency if marketers do not know their target. The result may be a conversion rate close to 0.
Eloqua allows marketers to qualify their target by crossing two important knowledge : Their profile - Who they are, their job, age, where they live etc. and how they behave on the internet or how they react to publication, to emailing campaign, to banners on websites etc.
The aim is to provide targets only advertising that they may be interested in.

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